white

6 Tempat Yang Kurang Sesuai Menyimpan Handphone

by Pen Merah on January 7, 2013

in TIps dan Petua

Salam.

 6 Tempat Yang Kurang Sesuai Menyimpan Handphone

Sekarang ni aku rasa kalau sebut telefon bimbit boleh kira dengan mudah berapa ramai yang takde handphone. Anak buah aku yang baru darjah 5 pun dah pakai handset canggih kalau aku dulu kena tunggu masuk belajar kat universiti baru merasa. Tapi kali ni aku nak share dengan korang 6 tempat yang kurang sesuai untuk simpan handphone.

1. Jangan Simpan Dalam Poket Seluar 
Sebagai pengguna telefon bimbit lelaki biasanya kita selalu menyimpan telefon bimbit di dalam poket seluar namun kajian mengatakan elektrostatik & elektromagnetik yang dihasilkan telefon bimbit boleh membuat lelaki menjadi mandul, dan mengundang tindak balas yang tidak baik pada anda. Selain itu jika kita jika kita lupa meletakkan telefon bimbit di dalam seluar silap-silap telefon bimbit tersebut boleh juga termasukan ke dalam mesin cuci pakaian.

2. Jangan Letakkan Bersama Barang Elektronik
Jangan simpan telefon bimbit anda dekat dengan barang elektronik lainya seperti di dekat TV, laptop sebab barang elektronik boleh mengeluarkan medan elektonik yang tinggi yang boleh membuat telefon bimbit kesayangan anda menjadi rosak.

3. Dilarang Dekat Kunci Kereta
Dalam keadaan tertentu, telefon bimbit yang digunakan dalam kenderaan akan memberikan kesan sampingan terhadap peralatan elektronik kenderaan. Telefon bimbit yang diletakkan terlalu dekat dengan kunci kereta ternyata boleh menghapus kod elektronik yang ada di kunci kereta tersebut. Terutama bagi kereta mewah.

Tether iPhone 6 Tempat Yang Kurang Sesuai Menyimpan Handphone
4. Jangan Diletakkan Dekat Komputer
Komputer, laptop dan telefon bimbit sama-sama memancarkan gelombang elektromagnetik. Jika berada dalam jarak yang dekat, maka keduanya akan saling memberi kesan. Pasti kedua barangan ini amat anda sayangi. Sebaiknya jangan diletakan terlalu hampir diantara keduanya.

5 Jangan letakkan dekat Gas yang mudah terbakar
Pasti anda berfikir dengan meletakkan telefon bimbit dekat dengan gas boleh membuat gas meletup. Padahal tidak begitu, melainkan jika telefon bimbit berada dengan gas yang mudah terbakar boleh mengakibatkan telefon bimbit tidak dapat berfungsi dengan baik.

6. Jangan sesekali menyimpan atau diletakkan telefon bimbit anda di dalam kereta Berkunci
Meninggalkan atau meletakkan telefon bimbit anda di dalam kereta akan dapat dilihat oleh orang luar. Pasti boleh mengundang kecurian selain mungkin, telefon bimbit anda akan dicuri dan kereta anda mungkin akan dirosakkan.

{ 48 comments… read them below or add one }

Anuar January 7, 2013 at 7:08 pm

Terima kasih di atas perkongsian info… Sebelum ni saya letak HP ikut kira dan jer.. Tanpa mengetahui ada keburukannya…
Anuar recently posted..Tak sangka boleh dapat No. 41 pada Tahun 2012 menerusi Perniagaan Tanpa ModalMy Profile

Reply

are_rull January 8, 2013 at 3:39 am

thanks 4 da info kakak pen merah .. it’s remind me again about the danger ..
are_rull recently posted..Baby PauMy Profile

Reply

NadyaBubble January 8, 2013 at 8:36 am

Terima kasih kongsi info :)
NadyaBubble recently posted..Cabaran SEO Blog 3 Dalam 1 Happy New Year 2013My Profile

Reply

Fareto January 8, 2013 at 3:17 pm

Great info. Tips no.1 yang paling scary! :)
Fareto recently posted..Live AJL dari pandangan mataku! ( Part 2 )My Profile

Reply

boni kacak January 9, 2013 at 3:17 am

adoi… serius??? adeh. saya dah lama letak dalam poket.. adoi.. ni yang risau ni… tak berzuriat saya nanti
boni kacak recently posted..Bila Aku Menggila Atas PentasMy Profile

Reply

Fhxim January 9, 2013 at 4:37 pm

Hu tenkiuuu kak yong 4 the information

Reply

Khadijah Syahiera January 10, 2013 at 12:18 am

Tq kakyong…tpkan….klau gune 3310 pon x bole ea? :D

Reply

Nordin January 10, 2013 at 3:21 am

Minta buat artikel 6 tempat yang paling sesuai pulak nak simpan HP

Reply

MaYa Maswany January 10, 2013 at 5:25 am

menarik..terima kasih.. (dah biasa letak dalam poket )
MaYa Maswany recently posted..Bergumbira sama-sama.My Profile

Reply

faizal January 10, 2013 at 2:47 pm

aiiishh..mujur admin gtau,klu x,xthu dh..hehehe

Reply

faizal January 10, 2013 at 2:48 pm

terima kasih admin,baruku tahu,bahaya jugak yer kesan letak telepon ni…

Reply

endi January 10, 2013 at 2:49 pm

Ok…take noted

Reply

endi January 10, 2013 at 2:50 pm

Ok…take noted.

Reply

endi January 10, 2013 at 2:50 pm

Ok…take noted….

Reply

siti marina January 10, 2013 at 2:50 pm

thnks info yg sgt b’gune nieh admin,,,will apply next time,,,huhuhuhu

Reply

endi January 10, 2013 at 2:50 pm

Ok…take noted..

Reply

zul hakimi abdul karim January 10, 2013 at 2:51 pm

info yg bgus

Reply

meor January 10, 2013 at 2:51 pm

info yang berguna

Reply

zira January 10, 2013 at 2:51 pm

ermm..tempat yg xsesuai adalah dia di komputer…kenape ekk???saya sokmo letak.hehehe

Reply

endi January 10, 2013 at 2:51 pm

Ok…take noted…..

Reply

amila January 10, 2013 at 2:51 pm

Wow ! Berguna jugak maklumat ni

Reply

nurul January 10, 2013 at 2:52 pm

owh info yang menarik

Reply

meor January 10, 2013 at 2:52 pm

kalau ada info menarik lagi boleh kongsikan

Reply

endi January 10, 2013 at 2:52 pm

Ok…take noted:)

Reply

dija January 10, 2013 at 2:52 pm

info y sgt berguna

Reply

meor January 10, 2013 at 2:52 pm

terima kasih penmerah

Reply

endi January 10, 2013 at 2:52 pm

Ok…take noted :) )

Reply

zul hakimi abdul karim January 10, 2013 at 2:52 pm

bgus

Reply

zira January 10, 2013 at 2:53 pm

selama ni xtaw pon men tibai jew…skrg dah taw boley berjaga-jaga.hehehe

Reply

meor January 10, 2013 at 2:54 pm

info pasal hp ni mmg berguna wat semua.. sy minta share ye kat fb… tq.. harap yg lain share gak

Reply

sofia January 10, 2013 at 2:54 pm

Jangan letakkan dekat Gas yang mudah terbakar

Reply

zira January 10, 2013 at 2:54 pm

harap2 nset saya selamat selepas mengikut segala petunjuk diatas ini .thanx admin

Reply

nurul January 10, 2013 at 2:55 pm

perkongsian ilmu yang bgs

Reply

nazza January 10, 2013 at 2:55 pm

Wow thanks

Reply

nurul January 10, 2013 at 2:55 pm

saya akan lebih peka untuk meletakkan hp lepas ni

Reply

Merpati jingga January 10, 2013 at 2:56 pm

dalam pocket seluar,,

Reply

amila January 10, 2013 at 2:56 pm

Lepas ni kena jaga elok-2 lah :D

Reply

meor January 10, 2013 at 2:56 pm

saya selalu letak dekat dengan laptop…
nasib baik ada info nie tq… =)

Reply

Muhammad Zaid bin Zahri January 10, 2013 at 2:56 pm

Terima kasih saye ucapkan kepada Penmerah kerana memberi peingatan kepada saya sebagai penguna telefon bimbit. Satu maklumat yang sangat bagus dan patut dikongsi kepada semua pembaca. Harap ada lagi langkah-langkah penjagaan telefon pada tajuk yang akan datang.

Reply

Merpati jingga January 10, 2013 at 2:57 pm

info yg bagus,,huhu,,sebelum nie mmg xpernah letak dekat dgn gas pun :p

Reply

naim January 10, 2013 at 2:57 pm

wah baru ku tahu,,,,

Reply

Ammeerul January 10, 2013 at 2:57 pm

Dilarang dekat kunci kereta

Reply

Zafri January 10, 2013 at 2:57 pm

Dalam almari boleh tak?

Reply

sarah saerah January 10, 2013 at 2:57 pm

dekat k0mputer?

Reply

Merpati jingga January 10, 2013 at 2:57 pm

xboley letak dalam pocket,mmg selalu letak ;)

Reply

Merpati jingga January 10, 2013 at 2:58 pm

Jangan sesekali menyimpan atau diletakkan telefon bimbit anda di dalam kereta Berkunci ,,huhu takot kerate meletop :p

Reply

ayu January 10, 2013 at 3:02 pm

hihihihi

Reply

sarah saerah January 10, 2013 at 3:03 pm

Jangan letakkan dekat Gas yang mudah terbakar

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post:

SKYBOX MURAH! MURAH! MURAH!