0

MY SHOPPING BAG (0 items)

    No products in the shopping bag.
0

Sudah 2 Hari Ke Mesin Atm Tunggu Anak Masukkan Duit Namun Langsung Tiada….

duit

Seorang berkongsi kisah seorang ayah yang menunggu anaknya yang berjanji memberinya duit belanja.

Sudah dua hari si ayah ke mesin ATM untuk mengeluarkan duit namun hatinya punah kerana tiada wang di dalam akaun.

Lelaki berkenaan bernama Akmal telah memberi sedikit wang kepada pak cik ini untuk dibuat belanja kerana bersimpati dengan warga emas berkenaan.

Jom baca kisah ini:

Masa balik dari kerja singgah ATM di stesen minyak. Dh selesai ambik duit msa dlm p’jalanan ke kereta aku tsrempak paklong ni yg park moto betul2 sbelah keta aku. Aku tgk raut wajahnya macam hampa. Aku trus betegur sapa:-

A: Assalamualaikum paklong!!!
P: Waalaikumusalam ya nak.
A: Sy tgk p.long macam ada masalah ja. Nak ambik duit ka.
P: Ya nak. Nk ambik duit tapiii !!!!
A: Tapi ap p.long. Duit x kluaq ka?
P: Bukan nakk, tapii dari tdi sy tunggu sini dah dekat 2jam. Anak dok kL kata nk masukkn duit. Dh 2hari sy cek xda pon duit msuk ”Smbil si anak mcm brbisik dn brkata,ayah dah lah jom balik. Nk hujan, kita mkn la apa yg ada”. Tapi adik, gas dekat umah pn dh hbis. 😢😢😢..
A: P.long x cuba call ank p.long ka?? ”Smbil tgn aku hlurkan duit”.
P: Dh call, dia cakap sibuk dan sruh tunggu mlm pula. Xpala nak sy xmau duit nak ni. ”Airmata p.long ni dah brtkung”.
A: Cepat2 aku hlur dkt anak dia dn ckp: Dik,ambik duit ni dan pi beli gas dan bgi ayah mkn. Belajar rajin2 tlong mak ayah bila dh brjaya.
P: Xpalah nak, p.long nk balik dulu. Cuaca dh gelap ni. T.kasih. Semoga Allah murahkan rezeki nak dunia dan akhirat. Amiin..

** Kisah buatkan aku trpikir sejenak, smpaikan simpang masuk rumah aku pon dh terlajak jauh tdi. Aku harap anak dia di KL baca kisah ni, betapa ayah dan adk dia di kg xmkn dn gas dkt umah pon dah hbis. Sgeralah bank in duit tu. Jgn d’lengahkan lagi takut nanti menyesal smpai bila2**.

Kepada anak-anak yang sudah bekerja, kirimkanlah wang kepada ibu bapa yang membesarkan anda. Bukannya apa, ini untuk membalas jasa kepada ibu dan bapa. -PENEMRAHDOTCOM

Apa Kata Mereka?

Lagi Topik Menarik


Buat Komen

Atas
$(document).ready(function() { $("#owl-demo").owlCarousel({ autoPlay: false, items : 5, itemsDesktop : [1199,5], itemsDesktopSmall : [979,4], itemsTablet : [770,3], itemsMobile : [480,1], pagination : false, navigation : false }); }); $(document).ready(function(){ $(window).scroll(function(){ if ($(this).scrollTop() > 100) { $('.scrollToTop').fadeIn(); } else { $('.scrollToTop').fadeOut(); } }); $('.scrollToTop').click(function(){ $('html, body').animate({scrollTop : 0},800); return false; }); }); $('a[href^=#]').click(function(){ event.preventDefault(); var target = $(this).attr('href'); if (target == '#') $('html, body').animate({scrollTop : 0}, 600); else $('html, body').animate({ scrollTop: $(target).offset().top - 100 }, 600); });