0

MY SHOPPING BAG (0 items)

    No products in the shopping bag.
0

Sebut pasal gemuk, aku rasa ahhh semua orang tahukan tapi kali nih aku nak bagi info sikit tentang jenis kegemukan yang berdasarkan distribusi lemak atau senang fahamnya lemak yang ada pada bahagian -bahagian tertentu badan.

Ada dua jenis kegemukan jenis distribusi lemak nih satunya android tapi bukan yang telefon tuhh but kegemukan jenis Buah Epal. Selalunya dialami orang mereka yang monopaus dan lelaki pun tak lari dari gemuk jenis ni. Cara nak tahu bila timbunan lemak ketara pada bahagian atas badan.

Bahayanya gemuk Buah Epal ni sebabnya berkemungkinan terkena kanser payudara enam kali lebih besar dibandingkan dengan berat orang normal. Tapi orang gemuk jenis ini mudah turunkan berat badan dengan diet dan senaman yang teratur. Jenis kegemukan yang kedua adalah jenis Buah Pear. Semuanya nak buah aje kan? Kahkahkah!

Gemuk buah Pear boleh nampak dengan timbunan lemak pada bawah badan iaitu sekitar perut, pinggul, peha dan punggung. Selalunya boleh nampak pada perempuan tapi jenis ginoid(buah pear) lebih selamat berbanding android cuma bezanya sukar sikit bila nak menurunkan berat badan.

P/s: Agaknya korang gemuk yang mana? Atas atau bawah dulu? Macam aku bila gemuk sure muka dulu jadi bulat. Kahkahkah!

Apa Kata Mereka?

Lagi Topik Menarik


Buat Komen

Atas
$(document).ready(function() { $("#owl-demo").owlCarousel({ autoPlay: false, items : 5, itemsDesktop : [1199,5], itemsDesktopSmall : [979,4], itemsTablet : [770,3], itemsMobile : [480,1], pagination : false, navigation : false }); }); $(document).ready(function(){ $(window).scroll(function(){ if ($(this).scrollTop() > 100) { $('.scrollToTop').fadeIn(); } else { $('.scrollToTop').fadeOut(); } }); $('.scrollToTop').click(function(){ $('html, body').animate({scrollTop : 0},800); return false; }); }); $('a[href^=#]').click(function(){ event.preventDefault(); var target = $(this).attr('href'); if (target == '#') $('html, body').animate({scrollTop : 0}, 600); else $('html, body').animate({ scrollTop: $(target).offset().top - 100 }, 600); });