0

MY SHOPPING BAG (0 items)

    No products in the shopping bag.
0

 

Waaachaa..

Manusia oh manusia! Semakin kita peroleh kesenangan, semakin kita meninggi diri sehingga lupa di mana kita berdiri. Kaki tidak pernah berubah tetap sama tidak panjang tidak pendek tapi hati sentiasa berubah mengikut emosi. Akhirnyaaaaa? Ohh, akhirnya termakan diri sendiri. huhhhhu.

Pernah tak korang rasa hidup sia – sia? Aku tak pernah, sekalipun tak pernah! haha. Yang rasa hidup sia – sia adalah orang yang tidak pernah puas apalagi bersyukur dengan apa yang ada. Fuhhh serammmnyaa.

 

Pepatah mengatakan, “Manusia tak pernah puas dan tidak menghargai apa yang dimilikinya”. Aku setuju sangat! Ada tubuh badan yang sihat tapi malasnya hanya mahu duduk bergoyang kaki menunggu emas jatuh dari langit. Hidup ini mana boleh macam tu. Otak dah sempurna, badan dah sihat bawak – bawaklah pergi cari rezeki. Lagikan semut tahu berusaha inikan pula kita sebagai manusia?

Aku tau apa korang fikir, ye aku tau sangat. Bila ada yang lebih baik di depan mata siapa yang tak cemburu? siapa yang tak geram? siapa yang taknak hidup senang? Semua nak, aku pun nak weh tapi. tapikan.. Jadikan rasa nak tu kepada USAHA. Ye, Usaha dik! Kita tak pernah rasa puas sebab selalu memandang orang – orang di atas kita.

Kekayaan (yang hakiki) bukanlah dengan banyaknya harta. Namun kekayaan (yang hakiki) adalah hati yang selalu merasa cukup.” (HR. Bukhari no. 6446 dan Muslim no. 1051)

P/s: Hari ini kita dikurniaan dengan segengam kesenangan, hargailah selagi ianya masih bersama kita bak kata pepatah ”Di mana kita berdiri akhir nanti di tanah juga kita kembali”. Kesenangan dan kesusahan hanyalah Ujian untuk kita menghargai insan tersayang di sisi. Ehh melalut lak aku? Muahahahahaa.

Apa Kata Mereka?

Lagi Topik Menarik


Buat Komen

Atas
$(document).ready(function() { $("#owl-demo").owlCarousel({ autoPlay: false, items : 5, itemsDesktop : [1199,5], itemsDesktopSmall : [979,4], itemsTablet : [770,3], itemsMobile : [480,1], pagination : false, navigation : false }); }); $(document).ready(function(){ $(window).scroll(function(){ if ($(this).scrollTop() > 100) { $('.scrollToTop').fadeIn(); } else { $('.scrollToTop').fadeOut(); } }); $('.scrollToTop').click(function(){ $('html, body').animate({scrollTop : 0},800); return false; }); }); $('a[href^=#]').click(function(){ event.preventDefault(); var target = $(this).attr('href'); if (target == '#') $('html, body').animate({scrollTop : 0}, 600); else $('html, body').animate({ scrollTop: $(target).offset().top - 100 }, 600); });