0

MY SHOPPING BAG (0 items)

    No products in the shopping bag.
0

Salam.

Kali ni aku nak share petua bersihkan kerang dengan korang manalah tahu korang pun sama macam aku suka makan kerang tapi pemalas nak bersihkan time nak masak. Jom layan Petua Bersihkan Kerang.

Caranya;

Petua Membersih Kerang

Ambil segengam daun ubi kayu dan ramas dengan kerang yang hendak dicuci tadi. Lepas dah ramas dengan kerang, bilas dengan air bersih. Ada jugak yang bersihkan kerang dengan menggunakan hampas kelapa. Tapi cara paling senang bagi aku, korang beli jek serai beberapa batang lepas tu tumbuk bagi dia lembut dan ramas pada kerang tu.

Teknik Bersihkan Kerang

Rendam kerang dalam air dan ambil pelepah daun pisang lepas tu buang daunnya. Potong pelepah pisang tu kepada beberapa potongan kecil dan ramas dengan kerang. Kulit kerang tadi akan bersih dan cuci.

Cara Mudah Nak Kopek Kerang

Campurkan satu sudu minyak masak ke dalam bekas rebusan semasa merebus kerang. Kerang akan terbuka sikit dan bolehla korang nak buka kulit kerang lepas tu ye!

P/s: Selamat mencuba.

Apa Kata Mereka?

Lagi Topik Menarik


Buat Komen

Atas
$(document).ready(function() { $("#owl-demo").owlCarousel({ autoPlay: false, items : 5, itemsDesktop : [1199,5], itemsDesktopSmall : [979,4], itemsTablet : [770,3], itemsMobile : [480,1], pagination : false, navigation : false }); }); $(document).ready(function(){ $(window).scroll(function(){ if ($(this).scrollTop() > 100) { $('.scrollToTop').fadeIn(); } else { $('.scrollToTop').fadeOut(); } }); $('.scrollToTop').click(function(){ $('html, body').animate({scrollTop : 0},800); return false; }); }); $('a[href^=#]').click(function(){ event.preventDefault(); var target = $(this).attr('href'); if (target == '#') $('html, body').animate({scrollTop : 0}, 600); else $('html, body').animate({ scrollTop: $(target).offset().top - 100 }, 600); });