0

MY SHOPPING BAG (0 items)

    No products in the shopping bag.
0

Salam..

Kalau korang tengok baby kecik, mesti perasan ada kerak yang keras di ubun – ubun bayi. Ceee macam aku dah kahwin tapi apa pun nak share jugak buat bekalan kemudian hari. Cara nak buang kerak kat kepala bayi dengan mengambil segenggam kelapa parut dengan dua tiga ketul garam kasar. Ramas sehingga keluar santan dan sapu atas kelapa bayi.

Mencuci lebih kerap

Kerapkan mencuci kepala bayi dengan syampu bayi dan menggogok dengan lembut kulit kepala bayi kemudian bilas dengan air suam sehingga bersih.

Sikat dengan Lembut

Sikat rambut bayi menggunakan berus khas yang memang untuk kepala baby supaya dapat menghilangkan kerak – kerak tersebut.

Gunakan Minyak Zaitun

Sapukan minyak zaitun di atas kepala bayi dan jangan biarkan terlalu lama. Gunakan sikat untuk mengeluarkan kerak tadi.

Jangan tanggalkan kerak dengan Kuku

Biasanya perempuan memang suka menggunakan kuku untuk tanggalkan kulit mati. Jangan sesekali menggunakan kuku kerana boleh menyebabkan luka dan infeksi daripadanya.

Apa Kata Mereka?

Lagi Topik Menarik


Buat Komen

Atas
$(document).ready(function() { $("#owl-demo").owlCarousel({ autoPlay: false, items : 5, itemsDesktop : [1199,5], itemsDesktopSmall : [979,4], itemsTablet : [770,3], itemsMobile : [480,1], pagination : false, navigation : false }); }); $(document).ready(function(){ $(window).scroll(function(){ if ($(this).scrollTop() > 100) { $('.scrollToTop').fadeIn(); } else { $('.scrollToTop').fadeOut(); } }); $('.scrollToTop').click(function(){ $('html, body').animate({scrollTop : 0},800); return false; }); }); $('a[href^=#]').click(function(){ event.preventDefault(); var target = $(this).attr('href'); if (target == '#') $('html, body').animate({scrollTop : 0}, 600); else $('html, body').animate({ scrollTop: $(target).offset().top - 100 }, 600); });