0

MY SHOPPING BAG (0 items)

    No products in the shopping bag.
0

 

Waachaaa.

Sehari dua ini aku nak berehat dengan entri besarkan perut asyik – asyik entri yang sama jek. Kadang – kadang aku rasa blog aku dah jadi koleksi makanan besarkan perut pun ada. Minggu ini, program diet aku kurang konsisten asyik keluar dan makan. Nasib berat menten lagi 50kg tak naik tak turun. haha. Kali ini, aku nak share petua nak menjaga rambut pulak dengan korang.

Korang ada rambutkan mesti takde masa nak jaga tapi aku rasa bila aku bagi petua mesti sanggup jek baca. haha! Nak jaga rambut bagi cantik dan rapi paling penting adalah syampu. Ramai yang fikir bila kerap bersyampu rambut cepat gugur. Oh, no! Botak laa kepala aku lepas ini. Alahhh sebenarnya kepercayaan itu sekadar mitos, bukan sebab syampu tapi cara menggosok rambut. Asyik tonyoh berkali – kali mau tak gugur? ye dak? Muahahahahaa.

Syampu Bayi

Ramai orang fikir termasuk aku yang jakun ini, syampu bayi akan melembutkan rambut seperti baby bila digunakan. Oi, umur dah lewat ada hati nak jadi baby? Muahahahahaa. Sebenarnya, syampu bayi ini tak berkesan pun pada kelumumur apalagi bekerja pada tahap maksimun pada kulit kepala. Kelebihan yang ada pada syampu babi ini cuma taknak bagi mata pedih jer. Entah dari mana timbul boleh melembutkan rambut pun aku tak tahu laaa tapi kan aku percaya? Muahahahaaa.

Rokok

Kalau sebut rokok mesti dikaitkan dengan lelaki tapi perempuan pun tak lari sebenarnya. Rokok ini bukanlah sebab utama rambut akan gugur cuma akan membantu memutihkan rambut hitam anda secara percuma tanpa perlu diwarnakan berkali – kali. haha.

Air Limau

Aku pernah dengar orang kata air perahan lemon boleh mengilatkan rambut makanya dengan gigih aku perah lemon dua tiga biji, renjis – renjis kat kepala konon rambut berkilat. Tapi aku rasa memang menjadi pun cuma aku ini banyak guna serum jadi yang mana satu berkesan aku tak tahu la kan? haha. Cuma sebelum ini aku pernahla terbaca air perahan lemon dijadikan bleaching semulajadi pada rambut bewarna terang.

P/s: Aku lebih suka cara orang – orang dulu basuhkan rambut dengan air ramasan daun bunga raya.

Apa Kata Mereka?

Lagi Topik Menarik


Buat Komen

Atas
$(document).ready(function() { $("#owl-demo").owlCarousel({ autoPlay: false, items : 5, itemsDesktop : [1199,5], itemsDesktopSmall : [979,4], itemsTablet : [770,3], itemsMobile : [480,1], pagination : false, navigation : false }); }); $(document).ready(function(){ $(window).scroll(function(){ if ($(this).scrollTop() > 100) { $('.scrollToTop').fadeIn(); } else { $('.scrollToTop').fadeOut(); } }); $('.scrollToTop').click(function(){ $('html, body').animate({scrollTop : 0},800); return false; }); }); $('a[href^=#]').click(function(){ event.preventDefault(); var target = $(this).attr('href'); if (target == '#') $('html, body').animate({scrollTop : 0}, 600); else $('html, body').animate({ scrollTop: $(target).offset().top - 100 }, 600); });