0

MY SHOPPING BAG (0 items)

    No products in the shopping bag.
0

 

Waachaaa..

Kali ni aku nak berkongsi punca sakit perut yang sering terjadi dikalangan korang dan juga bayi kecil. Sakit perut ni ada beberapa sebab yang mungkin korang perasan dan tak perasan.

Sakit perut adalah disebabkan oleh apa yang korang makan dan minum dan kadangkala makan terlampau banyak pun boleh jadi punca perut korang sakit. Kalau musim perayaan macam sekarang, dah nak masuk raya cina mesti macam – macam makanan best ada kat depan mata. Contoh, bila berkumpul bersama keluarga menu orang Malaysia selalunya makanan jenis berminyak, pedas dan berlemak. Fevret woaahhhh.

Makanan macam ni sebenarnya menyebabkan susah nak hadam. Sesetengah orang nampak remeh tapi mungkin tanda awal bagi gejala kesihatan yang lain seperti refluks gastroesophagus (pedih ulu hati), intoleran laktosa, ulser, sindrom iritasi usus, jangkitan di usus dan kanser. Takut meyhhh.

Ada jugak yang disebabkan jangkitan pada usus, virus, bakteria atau kuman yang lain. Bermula dengan cirit birit yang biasa sehingga demam, muntah dan sakit perut yang boleh berlanjutan sehingga beberapa hari. Kalau dah setahap ni, pergila ke klinik yang berdekatan untuk rawatan yang selanjutnya.

P/s: “Ambil makanan secara sedikit dan kunyah makanan dengan baik. Elakkan tabiat merokok, ambil alkohol dan kafein serta minuman yang bergas

Apa Kata Mereka?

Lagi Topik Menarik


Buat Komen

Atas
$(document).ready(function() { $("#owl-demo").owlCarousel({ autoPlay: false, items : 5, itemsDesktop : [1199,5], itemsDesktopSmall : [979,4], itemsTablet : [770,3], itemsMobile : [480,1], pagination : false, navigation : false }); }); $(document).ready(function(){ $(window).scroll(function(){ if ($(this).scrollTop() > 100) { $('.scrollToTop').fadeIn(); } else { $('.scrollToTop').fadeOut(); } }); $('.scrollToTop').click(function(){ $('html, body').animate({scrollTop : 0},800); return false; }); }); $('a[href^=#]').click(function(){ event.preventDefault(); var target = $(this).attr('href'); if (target == '#') $('html, body').animate({scrollTop : 0}, 600); else $('html, body').animate({ scrollTop: $(target).offset().top - 100 }, 600); });