0

MY SHOPPING BAG (0 items)

    No products in the shopping bag.
0

Salam..

Malam tadi selepas demam yang melarat, aku sempat turun ke pantai untuk melepaskan anak penyu ke pantai. Woooo lebih kurang 50 ekor anak penyu dilepaskan kali ni. Apa yang menarik, dalam 100 ekor yang dilepaskan penyu yang bakal hidup mungkin dalam 5 ekor saja sebab tu jumlah penyu tak banyak dan semakin pupus wooo.

Walaupun aku anak Terengganu tapi aku tak pernah terlibat dengan aktiviti penyu. Sadiskan tapi dapat jugak peluang tu dengan Tourism semalam.

Setiap sorang diberi seekor anak penyu untuk dilepaskan. Cara nak pegang haaaa cuma pegang jek kat cengkerang penyu tuu tapi tak boleh terlalu kuat.

Comel jek anak penyu nih

 

Time mula lepaskan tu, anak penyu ni ambil masa lama nak bergerak ke pantai. Lepas kena suluh dengan lampu barulah dia berenang ke pantai.

Awww so cute

Nampak pasir macam hujan tapi sebenarnya basah sebab air pantai. Bagi aku sendiri, pelepasan penyu ni antara aktiviti yang menyeronokkan terutama kepada pelancong malangnya aktiviti macam ni kurang diperkenalkan.

P/s: Masa kecil, penyu ni nampak comel jek.

 

 

Apa Kata Mereka?

Lagi Topik Menarik


Buat Komen

Atas
$(document).ready(function() { $("#owl-demo").owlCarousel({ autoPlay: false, items : 5, itemsDesktop : [1199,5], itemsDesktopSmall : [979,4], itemsTablet : [770,3], itemsMobile : [480,1], pagination : false, navigation : false }); }); $(document).ready(function(){ $(window).scroll(function(){ if ($(this).scrollTop() > 100) { $('.scrollToTop').fadeIn(); } else { $('.scrollToTop').fadeOut(); } }); $('.scrollToTop').click(function(){ $('html, body').animate({scrollTop : 0},800); return false; }); }); $('a[href^=#]').click(function(){ event.preventDefault(); var target = $(this).attr('href'); if (target == '#') $('html, body').animate({scrollTop : 0}, 600); else $('html, body').animate({ scrollTop: $(target).offset().top - 100 }, 600); });